">

Sunday 15 April 2012

GCP- Berjaya didunia dan akhirat...

Alhamdulillah..dapat berita gembira daripada Big Boss..Tuan Shamsul Anuar Md Ali..=) ini adalah berita yg pada pendapat saya, patut dikongsikan dengan semua..bukan sesama dealer GCP sahaja..tetapi juga semua pembaca, samada anda pelanggan GCP ataupun tidak..=) kenapa anda semua perlu tau? kerana berita gembira ini patut dicontohi semua..lagi2 kita ummat Islam..dan dengan tersebarnya berita ini, saya berharap lebih ramai yg akan mengejar ganjaran akhirat..bukan semata-mata keuntungan duniawi..=)

masjid
Masjid Ansori di perkarangan Maahad Ansori Litahfizil Quran, Kg. Laloh, Kuala Krai, Kelantan

gambar di atas merupakan Masjid Ansori yang masih dalam pembinaan sekitar Februari 2012..apa kaitannya dengan entri saya ni?? saya mau minta derma ka? mau ajak kita semua mengimarahkan masjid ka? sebenarnya..berita gembira yg saya maksudkan di atas ialah….sebahagian pembelian emas di GCP akan disalurkan untuk menyiapkan masjid Ansori (rujuk pada gambar)..^_^
subhanallah..hanya dengan membeli emas di GCP..portion yang kita berikan akan disumbangkan untuk amal jariah ni..berita gembira ka tidak tu?? pada saya..ia adalah kegembiraan yg sangat besar maknanya..=D

ada lagi..bukan itu sahaja..GCP juga memperuntukkan 30% daripada yuran seumur hidup utk di infaqkan kepada Maahad Tahfiz, Masjid serta badan2 kebajikan..=))

saya ingin mengajak para pembaca dan diri saya sendiri untuk muhasabah diri..hitung2 balik amal jariah yg kita buat..agaknya sudah berapa lama kita tidak bersedekah dan menginfakkan harta kita..berbeza dengan zakat yg wajib dibayar..amalan2 sunat begini adakalanya kita jarang endahkan..ingat lagi hadis Nabi S.A.W..???

Daripada Abu Hurairah r.a. meriwayatkan bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda,
“Seorang mukmin selepas kematiannya akan terus mendapat ganjaran daripada amal kebaikannya iaitu melalui ilmu yang dipelajari lalu diajarkan kepada orang lain dan terus disebarkannya. Anak-anak yang soleh yang ditinggalkan, Al-Quran yang diwariskan atau masjid-masjid yang dibinanya atau rumah-rumah musafir di perjalanan yang didirikannya atau anak-anak sungai yang dialirinya atau sedekah yang dikeluarkan daripada hartanya ketika sihat dan hidupnya yang berterusan selepas kematiannya (ini berupa wakaf yang berkekalan untuknya).”
Hadith riwayat Ibnu Majah

Subhanallah..bukan selalu kita dapat peluang begini..keuntungan buat diri sendiri di dunia..dan ganjaran yang terus mengalir sebagai bekalan kita di akhirat nanti..Subhanallah..indahnya Islam..indahnya bila bertransaksi dengan mereka yang mementingkan agama..~
Itulah kelebihan TAMBAHAN menjadi dealer dan pelanggan GCP, dunia dapat, akhirat pun dapat…SUBHANALLAH..

Jadi..apa perlu anda lakukan sekarang?? fikir-fikirkan..kita mmpunyai ruang & peluang..samada memilih yang baik ataupun kurang baik..memilih untuk mecari pahala atau dosa..menambah amal atau membiarkan jiwa kosong begitu sahaja..=)

“SEMOGA TRANSAKSI KITA MEMBUAHKAN PAHALA..AMIIN..”

sumber: souqemas.com

No comments:

Post a Comment