">

Saturday 12 May 2012

Apa Yang Menyebabkan EMAS Jatuh????

 Jangan bimbang bila harga EMAS JATUH....

Ia merupakan  BONUS bagi yang ingin menambah stok simpanan emas fizikal.... Dan bagi yang baru berjinak2 dengan simpoanan emas jangka masa panjang.. Sekarang la masa nyer.. BELI time harga murah..


 Emas jatuh kepada peratusan yang rendah dalam tempoh  empat bulan adalah satu perkara tidak dapat dikawal. Pergolakan politik di Greece meningkatkan dolar sebagai aset yang selamat dan dibendung manakala permintaan untuk logam berharga sebagai aset alternatif. Perak jatuh ke tahap paling rendah sejak Januari.

Euro dalam keadaan yang lemah dalam sesi kelapan berbanding dolar kerana ahli politik Greece bergelut untuk membentuk kerajaan baru, meningkatkan kebimbangan bahawa negara boleh meninggalkan blok mata wang. Harga emas menjunam ke paras terendah tahun ini semalam sebagai ekuiti global merosot ke paras terendah dalam tempoh tiga bulan.

Emas di waktu pagi “‘menetapkan,” apa yang digunakan oleh beberapa syarikat perlombongan untuk menjual keluaran, jatuh kepada $ 1,585.50 auns di London daripada $ 1,602.50 petang semalam.
Frank Lesh, seorang peniaga di Trading FuturePath di Chicago, berkata dalam temubual telefon. ”Pasaran mata wang cenderung untuk memerintah dalam komoditi, dan sekarang dolar adalah raja.”

Emas bagi penghantaran Jun  susut 0.6 peratus dan dijumlahkan sebanyak $ 1,594.20 satu auns pada 01:50 pada Comex. Di New York.Terdahulu, logam mencecah $ 1,578.50, terendah sejak januari 3. Pemulihan ini dibandingkan dengan keuntungan tahun ini kepada 1.7 peratus, selepas logam yang didahulukan bagi 11 tahun berturut-turut. Niaga pada masa depam diramalkan mencecah paras tertinggi dalam masa $ 1,923.70 pada bulan September. Pegangan dalam pertukaran  produk bar emas yang diniagakan adalah pada 2,382.4 tan metrik, kira-kira 1.2 peratus di bawah rekod 13 Mac, data ini dikumpul oleh Bloomberg show.

Dolar telah mendapat 1.6 peratus pada bulan ini berbanding dengan sekumpulan enam mata wang yang lain. Manakala kontrak emas yang paling aktif telah menurun 4.2 peratus. “Kekukuhan Dollar mampu mengurangkan mana-mana kualiti keselamatan emas pada masa ini,” kata Lesh.

Niaga masa depan bagi perak, iaitu bagi penghantaran Julai merosot sebanyak 0.7 peratus kepada $ 29,241 auns pada Comex, selepas jatuh ke $ 28,615, terendah sejak Januari 9

No comments:

Post a Comment