">

Friday 8 June 2012

CARA mudah meramal harga EMAS ....

Harga emas atau kenaikan harga emas kita dapat me ramal dengan cara mudah iaitu melalui graf sejarah kenaikkan harga emas.Sejarah harga emas boleh didapati dilaman web www.kitco.com.Berdasarkan graf sejarah harga emas di bawah, kita dapat membuat beberapa kesimpulan :


 1.Harga emas sentiasa meningkat dalam jangkamasa panjang dari tahun ke tahun.Jadi pelabur emas,pembeli emas atau penyimpan emas tidak akan rugi.

2.Harga emas dalam jangkamasa pendek, berlaku kenaikan dan penurunan.Jadi untuk memaksimunkan keuntungan, belilah emas masa harga rendah dan jual pada harga tinggi.Jika anda membeli emas pada masa yang sesuai,anda akan dapat untung hanya dalam beberapa bulan.

3.Pada tahun 2008 berlaku kenaikan emas paling sedikit iaitu hanya 8% setahun kerana berlaku krisis ekonomi global. Krisis ini menyebabkan bank-bank di Malaysia terpaksa bergabung.

4.Purata kenaikan harga emas dalam 10 tahun ialah 46% setahun dan purata kenaikan harga emas dalam 5 tahun ialah 33%. Maksubnya jika anda menyimpan emas selama 5 tahun,kenaikkan harga emas adalah 165% iaitu jika anda beli satu gold bar berharga RM100,selepas 5 tahun harganya menjadi RM265.Jadi pelaburan emas adalah pelaburan terbaik dan lebih menguntungkan dari ASB atau pelaburan wang dana amanah dan sebagainya.

5.Berdasarkan graf 10 tahun, bermula tahun 2005, didapati emas naik dengan mendadak kerana permintaan tinggi terhadap emas disebabkan banyak kegunaannya dalam dunia moden. Emas bukan sahaja digunakan sebagai barang kemas,jongkong emas,piala emas, tapi juga digunakan dalam komputer,telefon bimbit dan sebagainya

6.Kenaikkan atau penurunan harga adalah berkadaran dengan kecerunan graf. Lagi cerun sesuatu graf, kenaikan adalah lagi tinggi. Graf kenaikan harga emas di dapati berbentuk lengkung keatas, bukan garis lurus. Ini bermaksub, peratus kenaikan harga emas akan sentiasa bertambah dari tahun ke tahun.

7.Masa yang paling sesuai untuk membeli emas adalah pada harga rendah iaitu bulan januari atau jun.Saya mulai melabur emas pada bulan julai 2010 dan pada masa itu harga jongkong emas 100g adalah RM13,600.

Hari ini 29 mei 2012 dengan krisis wang euro menyebabkan harga emas turun pada peringkat terendah,harga emas gold bar 100g berharga RM17,076…..Sebelum ini iaitu pada bulan September 2011 harga emas berada dipuncak,harga emas 100g gold bar berharga RM19,200.Pada harga puncak saya telah menjual sebahagian emas saya dan memperolehi  KEUNTUNGAN dalam pelaburan emas iaitu KEUNTUNGAN jualan emas,  dan KEUNTUNGAN  dr kenaikan harga emas

Kesimpulannya,

Pelaburan emas adalah pelaburan yang selamat dan menguntungkan walaupun harga emas turun iaitu pelabur emas tidak akan rugi.Pelaburan emas adalah pelaburan terbaik kerana mudah dijual beli kerana mempunyai pelbagai jenis dan berat,berbeza dengan pelaburan hartanah walaupun lumayan tetapi perlukan banyak modal,payah untuk dipecahkan dan susah untuk di jual jika kita berada dalam kesempitan wang.
GCP adalah tempat atau syarikat emas terbaik yang memudahkan urusan jual beli emas,iaitu jika kita kesempitan wang,kita boleh terus menjual emas simpanan kita dan dalam masa 24 jam kita akan dapat wang jualan tersebut kerana EMAS ADALAH DUIT.

Akhir sekali,masa yang paling sesuai untuk membeli atau memulai pelaburan emas adalah masa sekarang JUN 2012 kerana harga emas paling rendah disebabkan krisis wang euro atau krisis negara eropah.Bermula bulan JUN setiap tahun didapati harga emas akan meningkat hingga bulan disember(rujuk graf sejarah harga emas).

Ambil peluang keemasan pada harga rendah ini..sebelum harga emas naik.Saya juga telah mengambil peluang keemasan ini dengan melangkah ke bank rakyat dan membuat pinjaman peribadi.Interest pinjaman peribadi bank rakyat hanya 4.85% untuk pinjaman 15 tahun.Jangan anggap meminjam wang dari bank ini bodoh,bagi saya orang yang berpeluang tapi tidak meminjam wang adalah bodoh..bukti mudah..kita buat pinjam wang, interest bank hanya 4.85% setahun,jika pun kita simpan wang tersebut kedalam ASB dengan dividen 8% setahun,kita sudah untung 3.15% setahun tanpa bekerja ..apalagi jika membuat pelaburan emas dimana purata kenaikkan harga emas 25% setahun..kita dapat untung 20% setahun.Dimana jika kita meminjam RM100,000 kita akan dapat RM20,000 setahun atau dapat RM1666 sebulan. 

Mulai langkah anda dengan pelaburan emas,membeli emas atau menjadi pengedar emas fizikal skarang dengan menghubungi SMS NANA 013-9663542 segera…ilmu mesti di kongsi,kongsikan dengan rakan-rakan dengan klik SHARE pada halaman sosial anda…

No comments:

Post a Comment